dilluns, 15 de novembre del 2010

Mass Media

S’han anat considerant mitjans de comunicació social (mass Media), aquells mitjans de comunicació i informació que utilitzant dispositius tecnològics, difonen informació de manera simultània a mols destinataris.
Els mass media clàssics són: el diari i les campanyes publicitàries, el cinema, la radio i la televisió. Finalment, apareixen els ordenadors personals i amb ell uns anys més tard Internet que es converteix en un poderós canal multimèdia de comunicació interpersonal i social, i d’immensa font d’informació sobre qualsevol tema i mitja de publicació global de noticies, documents i creacions personals.
A mesura que avança la societat i les noves tecnologies, també avança l’ús que es fa d’aquestes en el món educatiu.
Els mass media desperten l’interés, la curiositat i la imaginació, es poden utilitzar per a desenvolupar la observació en general, realitzar anàlisis, fomentar el pensament crític, assumir diferents perspectives o punts de vista,…, ensenyen de manera practica el llenguatge audiovisual i connecten als estudiants amb la comunitat ( proporcionen temes comuns de conversació i debat, faciliten als estudiants que expressin les seves opinions i demostren o expliquen la seva visió del món).
D’aquesta pagina web http://www.xtec.cat/audiovisuals/, el que més m’ha cridat l’atenció ha estat:

-Educació en comunicació audiovisual:

Aquest programa té com a objectiu potenciar la competència comunicativa audiovisual de l’alumnat, per tal que sigui capaç de comprendre i analitzar críticament els missatges audiovisuals, conèixer els processos de producció dels mitjans, i aprendre a crear els seus propis missatges audiovisuals utilitzant les eines tecnològiques necessàries.
També et proposa entre altres coses, una sèrie de recursos i un d’ells és: Propostes de treball a l’aula: En aquest espai web trobaràs un recull de propostes per a treballar l’educació en comunicació audiovisual a l’aula, és molt interessat perquè està estructurat per nivells (educació infantil, primària i secundaria). Aquestes propostes són de gran utilitat per aconseguir que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques en les TIC-Educació audiovisual.


-El món per un forat:


És una sèrie de vídeos, fotografies, dibuixos i activitats interactives pensades per ser transmeses i visionades per Internet.
La sèrie va dirigida principalment a alumnes d’Educació Infantil i cicle inicial de primària, i a tots aquells alumnes nouvinguts que s’inicien en el coneixement de la llengua catalana.
Vol recolzar l’observació indirecta dels principals continguts que hi ha a l’àrea de la descoberta de l’entorn natural i social.
Com a metodologia general, es parteix de la imatge audiovisual i s’introdueix el text relacionat amb la imatge i dibuixos. Els continguts estan estructurats en tres grans bolcs: essers vius, els paisatges i la societat. Cada blog consta de diferents capítols on es tracten diferents centres d’interès. Exemples: Al blog de societat un centre d’interès que podem trobar és “el mercat” i dins d’aquest trobem fotos, un vídeo i diferents activitats relacionades.

La prestatgeria digital:

Aquest servei, destinat a centres docents, permet escriure llibres de manera col•lectiva a traves d’Internet. Es proporciona un compte a cada centre, des don es poden crear llibres virtuals i assignar-ne l’administració a diferents usuaris.
Nomes poden entrar i afegir contingut als llibres aquelles persones amb un compte de correu XTEC. Els administradors de cada llibre poden decidir si accepten els canvis proposats, si els publiquen o els descarten.
Crec que es una pagina molt interessant, ja que podem trobar informació molt diversa, des de dites fins com podem fer un hort a la nostra escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada