dimecres, 17 de novembre del 2010

La telemàtica i la practica educativa a les aules:VIDEOCONFERÈNCIA

La videoconferència és un sistema que permet a persones situades en diferents llocs veure’s i parlar a temps real. D’aquesta manera les quatre parets de la nostra aula es desintegren, i podem transportar als nostres alumnes a llocs remots, portar invitats de gran prestigi, compartir una classe amb estudiants de diferents països...
Ofereix noves possibilitats en educació, pot ser molt útil per a dissenyar activitats diferents, i en certa manera màgiques, és més activa, més grupal, i es pot aprendre d’una forma cooperativa,uns dels altres.
El docent d’avui ha de tenir en compte que els models pedagògics tenen que adaptar-se a models comunicatius oberts.
És una eina que permeteix la mediació del docent i l’alumne de forma que es desenvolupi una “interacció intencionada”, és a dir el procés d’ensenyar i el d’aprendre com un mateix procés.
Les experiències d’aquest treball són primordials per al tutor, perquè s’està generant un procés real d’aprenentatge a aprendre en el que el docent és un element actiu-emisor, però també receptor de les preguntes, propostes i reflexions dels alumnes.
Finalment, crec que és molt útil per poder donar classe als alumnes hospitalitzats o que per alguna causa justificada es troben en indisponibilitat d’anar a classe.

6 comentaris:

  1. Si les videoconferencies estan molt bé, però i el tracte cara a cara amb d'altres companys o inculus el propi proferssor/a?

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. tens raó amb aixó ja que el tracte entre professor alumne i entre companys és molt important, però és un gran avantatge per als alumnes que no puguin assistir a classe. Així no perden el fil i van igual que els altres companys.

    ResponElimina
  4. Crec que és molt útil l'ús de la telemàtica en la pràctica educativa. Durant la meva etapa universitària, la telemàtica, ha format part en la realització d'algunes assignatures. Malauradament,durant els quatre anys que porto de carrera, només he fet telemàtica amb dues assignatures.
    Algunes de les classes que faig virtuals em permeten veure i escoltar a una persona que no està allí en aquell moment.
    En definitiva, crec que hauria d'augmentar l'ús i la pràctica de la telemàtica en tots els centres educatius.

    Per cert, t'ha quedat molt bé el bloc!

    ResponElimina
  5. Crec que ha de ser una cosa molt enriquidora el fet de treballar per videoconferencia.

    ResponElimina
  6. Jo també crec que és bastant enriquidor, ja que per motius de feina o desplaçament entre altre coses, de vegades l'assistència presencial a les classes és gairebé impossible i d'aquesta manera l'alumne no perd classe ni temari; però també estic d'acord amb el primer comentari publicat, un bon tracte cara a cara amb el professor i els companys deixa fora de dubte qualsevol qüestió que es pugui plantejar i uneix d'una manera amb més ''companyerisme'' que no pas per la via telemàtica.

    ResponElimina